Madeira 12/12 -12

Vad ska jag säga. Kan beskriva passet ordet nöjd.
 
Vi skulle hoppa fem och en halvan och studs och det gick väl bra. 
 
Kan börja med studsen som det gick sämst på ärlig talat. Dom två första gångerna gick det bra men tredje gången lyckades hon ta bettet och bara rusa vilket inte va bra. Sen gjorde vi lite saker med fem och en halvan och red lite vanligt och sedan skulle vi komma igen fast i andra varvet och jag bestämde mig för att komma in i trav för att göra det lite lungare och det gick bättre även fast hon hetsade lite över studsen. Tragglade det några gånger och sista gången gick det super. Nästan som en normal häst faktiskt haha.
 
Sen till fem ochen halvan då. Måste säga att det gick riktigt bra från början här. Bra tempo fina språng och inte övertaggad. Bara lagom mycket bjudning. Vi rullade på den några gåner och började sedan släppa lite händer och så vidare.
 
Sedan avslutaed vi hästarna lite i trav och fick den där känslan som bara kommer när det går jättebra och Anna ( ridlärarn) sa att det såg jättefint ut så är väldigt nöjd.
 
En eloge till den som lyckats läsa igenom denna text nu med min dåliga formulering. Nu ska jag dusch sen sova och imorgon är det lucia så har en lite sovmorgon och sedan ska vi kolla på niornas luciagrej tror jag det är.
 
Åhh min fina Mandarin <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0