Att driva dagbok på internet - bloggar genom tiderna

 
Tryck på play så lyssnar du på samma som mig.
Jag tycker personligen att det är jätte kul att blogga trots att det har sina perioder då det inte går så bra och motivationen stupar i backen. Då sjunker ju även statestiken och gör det inte lika roligt att komma tillbaka till bloggen. Har bloggat från och till ca 4 år nu på 3 olika bloggar inklusive denna. Detta är det seriösaste bloggen jag bloggat på och  den första började på sommarlovet 5:an-6:an där man bloggade typ " hej idag har jag varit och badat, hejdå". Hade varit grymt kul om jag inte hade raderat den bloggen och att fortfarande kunna bläddra bak i arkiven och läsa vad jag hade för mig när jag var mindre.
Sen bloggade jag på min gemensamma hästblogg med min kompis Matilda, som nuförtiden har dessa två fina bloggar. ( blogg1 & blogg2 ). Kommer inte ihåg hur länge vi bloggade på den, men när Matilda slutade rida så slutade hon också att blogga vilket är självklart med tanke på att det var ju en hästblogg. Slutade även själv på den efter ett tag och hade ett långt blogg uppehåll.
Det var först i Mars i år, den 11 för att vara exakt som jag tog upp bloggandet igen på denna bloggen. 
Snart har bloggen helårs dag och vet inte riktigt vad vi ska fira med då, några förslag ? Har växt otroligt mycket på denna bloggen, båda i verkligheten och innom bloggvärlden.
 
Fördelar med att blogga:
 
- Att kunna nå ut till människor.
 
Stavning och att skriva förbättras.
 
- Det är kul.
 
Sjukt kul att kunna kolla tillbaka i arkivet.
 
Nackdelar med att blogga:
 
Det tar tid att blogga.
 
Läxor går före bloggen vilket kan sänka uppdateringen.
 
- Att vissa människor är så elaka i bloggvärlden, här kryllar det av lögner och taskiga kommentarer.

Kommentarer
Postat av: matilda

Att börja blogga är bland det bästa jag gjort, så sjukt kul. :3

Svar: Visst är det :)
Anna-Jean

2012-11-05 @ 22:13:06
URL: http://skogsrusset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0