Horseshoe shield

Såhär skriver hippson om horseshoe shield,
 
"Ju närmare hösten vi kommer ju vanligare blir det att många hästar lyckas med att få tappskor, speciellt när hagarna blir upptrampade och blöta av höstens regn. Shoesecure har tagit detta problem på allvar och kommit fram med en innovativ lösning, svaret heter Horseshoe shield. Det är alltså en formad plastbit som man fäster i broddhålen på skorna och som sedan skyddar skorna och ballarna mot tramp. Horseshoe shield är designad för alla typer av hagar, speciellt våta och tunga marker, och särskilt användbar när hästen är ute större delen av dygnet. Den är dock inte designad för ridning, användning i skrittmaskin, att lämnas på under en längre tid samt om hästen går i hage med väldigt hårt underlag. Den är gjord i hållbar plast och finns i olika storlekar. Den är lätt att ta av och på och den ska inte störa hästens gångarter. Enklaste sättet att tillpassa Shoesecure är att ta hjälp av sin hovslagare vid skoning. Man mäter då ut vart broddhålen kommer på Horseshoe shield."

 
Vad jag tycker om detta då,
Tror inte detta är något jag skulle sätta på min hästa ifall jag fick välja. Extremt fult och ser så obekvämt ut för hästen. Sedan om det är väldigt blött eller regnar kan jag tänka mig att det sammlas mycket vatten vid hoven och stanna där, så jag får inget direkt bra först intryck.
Ifall ni hade chansen, skulle ni välja att använda detta på era hästar ?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Nepp :)

Svar: Haha kurre <3 :*
Anna-Jean

2012-09-19 @ 20:00:18
URL: http://lillkurre.blogg.se
Postat av: SweetieNails

Just nu har jag ingen häst men jag skulle aldrig sätta det på min foderhäst!

2012-09-19 @ 22:44:08
URL: http://sweetsugarnails.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda

Jag kanske skulle kunna tänka mig att använda det på en liten shettis med barnryttare och man matchar skyddet med hästens outfitfärg.

2012-09-19 @ 22:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0