Stjäla från en ideell förening!

Hur IQ befriad kan man vara undrar jag då?!
 
Nu är det så att under natten till tisdag (17/9-18/9) så var det inbrott på Gunnebo RS där hela 16 sadlar stals även om det var både lås och bom på stallet. Det flesta tänker väl då " men 16 sadlar är väl inte så mycket i ett ridskolestall?", jo det är det, för oss. Vi har ett litet stall på ca 17 hästar och 1 hyrhäst. Så om 16 sadlar är borta så är det ju bara en ridskolehäst som har sadel och hyrhästen. Så dår blir det ju lite svårt att driva en ridskola utan sadlar.
Tills vidare får vi nu rida barbacka tills vi får pengar från försäkring osv. Gunnebo RS är en idell förening och jag får t. ex. inte ett ända öre för att hjälpa till i stallet och att vara med i USS, men det jag får är minnen och upplevelser, och det räcker gott och väl för mig. Vi är väldigt glada att tjuvarna inte skadade hästarna på något vis då det kunde ha varit mycket värre då. Men det är ändå väldigt sorgligt att någon skulle vilja trycka ner en förening på det sättet!
 
Har du sett något? Hört något? Eller har du kanske en sadel du skulle vilja skänka till ridskolan eller bara låna till oss under tiden vi är utan sadlar?
Kontakta då ridlärna på ridskolan!
Kontaktuppgifter:
Gunnebo RS 
Telefon: 031-276200
E-post: [email protected]
Hemsida : grys.net
 
Ridskolan ligger i Göteborg, Mölndal.


Kommentarer
Postat av: DIYS - do it yourself sweetie

Höstens färg är ju vinrött, tycker du att det är snyggt? Kommer du att använda vinröda plagg i år? :) <3

Svar: Klart jag kommer det är ju skitsnyggt! Fat jag måste bara köpa ngt vinrött först :)
Anna-Jean

2012-09-19 @ 17:16:59
URL: http://diys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0