Sliten

Jobbet på ridskola är inte det enklaste. Även om det tilhör att man ka ta den lugnt och gå ut i solen på sina raster  och sitta och prata lite ibland så är jobbet tugnt när det väl gäller. Det ska mockas och sopas och sedan när barnen kommer så ska man se till att de uppför sig säker kring hästen och inte är högljudda. Är det dåligt underlag i hagen ska hästar ridas eller logeras och efter det ska man mocka och sopa igen. 
Även om detta är ett roligt jobb så går det inte att undvika att bli trött och lite sliten.
 
Nu håller jag fortfarande på att städa och rensa upp i TV rummet där jag ställde alla mina saker när jag gjorde om och sen ska jag steka pannkakor för att ta med till stallet då min matinspiration tog slut för ca två veckor sedan och jag kommer verkligen inte på något annat jag kan göra. Sen ska jag till stallet och jag jobbar till sju ikväll och sen har jag ridlektion vid fem över åtta. Efter det ska jag hem och SOVA.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0