♥♥Presentation a la moi ♥♥

Hallå,
Ja, nu är det dags för mig att starta upp bloggen officiellt :) Jag heter Anna-Jean Mallard och är 13, snart 14 år iår. Några av er kanske kommer från min och min kompis Matildas blogg ponnyohestar.blogg.se då jag hoppas att ni vill följa mig vidare.
Jag har då valt att starta upp en egen blogg då Matilda slutade uppdatera den andra bloggen och bara skrev på sin andra blogg då jag tyckte det var helt meningslöst att fortsätta där så då var det en rätt så lång bloggpaus där.
Men jag kunde såklart inte hålla mig borta från bloggandet vilket jag har hållit på med i ca 1,5 år nu med 2 olika bloggar.
Namnet mallards.blogg.se fick jag ju så klart från mitt efternamn för att jag har så dålig fantasi när det gäller sånt. Jag heter då Anna-Jean och då undrar ni säker, vilket konstigt namn :S
Det låter ju som Sean Banan ;) Men nej, när man utalar det låter det mer som Anna-Jiin som dom sjuger i Michael Jacksons låt Billy Jean.
(lyssna är lär hur man utalar min andra halva i mitt namn :P )
Jag är sucker for love, nää jag men djur. Som sagt jag älslar djur. Förutom ormar och småkryp om man då kan räkna det som djur :blush:
Jag har en hund som heter Zack och två gerbilder som heter Beauty Boy Bengt & Sweet Sugar Sven men kallas till vardags Musse & Zlatan, och sen har jag en hel drös med fiskar med deras namn tänker jag inte ropa upp. För dom flesta har inga namn ;)
Jag kanske ska göra en liten presentation om min djur också med tanke på att det kommer handla ganska mycket om dom här också.
Vi börjar väl med hunden då. Han heter Zack och är en hane som ni kanske märkte. En Lagotto Romagnolo på fyra bast men beter sig som en blandning av en valp och pensionerad gammal skrutt. Han är inte normal för 5 öre. Men jag älskar hnm ändå :love:
Sen var det ju då gerbilerna då. Och då undrar ni säker vad en gerbil är. Jo det är ett litet djur som ursprungligen kommer från öknen. Djuret kallas oftast ökenråtta men det korrekta namnet på arten är Gerbil. Hahaha :P Där lät jag som wikipedia hihi <3  Det är iallafall som en hamster med svans eller som en liten råtta fast med hårig svans :P
Och sen var det ju då fiskarna, de har egentligen inga namn men min kompisar har iaf döpt några till bl a orange, milo och guppy. Lite skeva fisknamn men ändå.
Och jag gillar ju inte bara dom djuren som jag har hemma utan jag brinner också för hästar. Man kan säga att det är min andra hälft. Jag går på ridskola en gång i veckan i absolut världens bästa grupp men bl a Klara♥ Mitt mål med ridningen detta året är att utvecklas så mycket jag kan och om det går skaffa en medryttarhäst/ponny för att jag ska kunna utveckals mera :)
Ett annat interesse jag har är att fota :cool: Just nu fotar jag meden nikon cool pix digetalkamera men jag funderar på att sälja den och köpa en systemkamera eller in nikon 1 då min iphone kamera funkar bättre :P Ni kommer få se mycket bilder här på bloggen och lite små tips opch trixs från fotningen och massa annat från mitt vardagsliv.
Detta var då lite om moi :) Hoppas ni vill följa bloggen  :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0