Min åsikt

Här kommer då ett åsiktsinlägg om jad jag tycker om bett. Ja, den kära metallsaken som oftast bor i hästens mun och är nära grannar med tyglarna. Om då hästen skulle vara lägenheten och bettet hyresgästen. Då skulle du vara hyresvärden.
Om då ett skarpt bett skulle vara en gubbe som betalade väldigt mycket i hyra och det skull passa dig väldigt enkelt och inget strul med att få pengarna i tid och så varje månad. Men när gubben flyttar ut ur lägenheten ser du att väggar, tak och golv är väldigt skadade och fula och det mesta är försört av denna lilla argsinta surgubbe. Och han sticker ifrån som om inget har häst och lurar dig bara på pengar och vägrar att betala i skadestånd.
Men om du fick välja mellen en annan hyresgäst, Fru Gunnarsson som är så snäll och har har lite mindre pengar men ändå betalar precis så det blir bra och är väldigt trevlig mot dig som hyresvärd och mot lägenheten och häller allt i toppskick och lite till.
Ja, när Fru Gunnarsson flyttar ut ur lägenheten så är allt perfekt och inte en ända skråma på varesig väggar, golv eller tak. Utan lägenheten är tillochmed mer värd en när hon började hyra den.
Vilken hyresgäst skulle du då vilja hyra in i lägenheten ?
Jag skulle vilja helt klart välja Fru Gunnarsson utan tvekan. För jag vet att kon kommer  ge mig det jag ber och och lite till.
Det är samma sak med min åsikt med bett. Gubben är som ett skarpt bett, gör att hästen går jätte fin och kröker på nacken perfekt men när bettet flyttar ut ser man vilka skador det har gjort för att hästen ska gå så fint.
Men det mer mjuka bettet "städar" lägenheten om du ber på rätt sätt. Om man vet hur man ska hantera hästen med ett mjukt bett och vet var knapparna sitter kan det och går oftast mycket finare än med skarpa bett.
Så det är min åsikt och jag tror säkert att det finns många som tycker lika dant som mig.
fint vs fint 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0