Our perfect imperfections

Detta inlägget har ju på den senaste tiden blivit en slags bloggtrend så jag tänkte varför inte göra den. Den heter iaf our perfect imperfections och är en tagg där man ska skriva först tre saker man inte gillar med sig själv och sedan skriva tre bra saker. Om ni bestämmer er för att göra den får ni gärna länka inlägget till eran blogg här i kommentarsfältet nedan.
Jag kan ju börja då med mina imperfections.

1. En sak jag ogillar med mig själv är mina tänder. Jag har väldigt snea och konstiga tänder och det är något typ genetiskt då min bror hade likadana tänder innan han fick sin tandställning. Jag ska också få tandställning men jag vet inte när. Förhoppningsvis innan jul för ju fortare jag får den desto fortare får jag ta av den.

2. En annan sak jag inte gillar med mig själv är mina öron hahaha! Tycker det ser jätte konstigt ut när jag har toffs för dom sticker typ ut och de e pissfult.

3. Sista saken jag inte gillar med mig själv är att jag är så smal. Har inga ätstöringar eller så och äter oftast mer än mina normalviktiga kompisar osv men jag har typ omöjligt att gå upp i vikt hur än jag gör och att jag är rätt så lång gör det ju inte bättre. Vissa tänker säkert nu, åh varför klagar hon! Det är ju jätte bra att vara smal! Men mitt svar är då nej det är det inte! Det är ju samma sak som att säga till en överviktig person, men Gud vad tjock du är! Och det gör man ju liksom inte för det är oartigt ju.
Men det är ju helt plötsligt helt okej att gå fram till en smal person och säga, men Gud vad smal du är!

Perfections kör vi på nu då och det är saker jag gillar med mig själv :)

1. Den första saken jag gillar med mig själv är mina ögon. Vet inte varför men jag bara gillar färgen och formen på dom. Lite grönblågrå färg typ.

2. En annan sak jag gillar med mig själv är att jag är hyfsat vältränat. Detta får jag tacka ridningen väldigt mycket för och det är ju verkligen superkul att rida! Och för att rida måste man ha lite kondition för att klara allt jobb som tillhör stallet så jag brukar ut och springa ca 1 gång/vecka. Och styrketräning är inget man behöver lägga på när man är i stallet ofta. Att mocka, sköta hästen, bära höpåsar och tex bygga staket och annat stalljobb är som att ha ett eget litet hemma gym. Och detta då gör jag fortfarande inte för att jag vill gå ner i vikt för det vill jag verkligen inte! Utan för att jag älskar det jag gör och stallet är den bästa platsen på jorden!
Och undersökningar visar att de tjejerna som rider i ung ålder har enklare att hålla sig vältränade resten av livet :D

3. Den sista saken jag gillar med mig själv är att jag är mig själv är att jag är jag. Jag bryr mig inte ett skit om att vara med de coola killarna/tjejerna på skolan eller vem som har mest killar och likes på sin fb profilbild. Jag kan lova dig att de "coola" gänget inte finns när du kommer till gymnasiet och där är de "coola" de som har nånting att bygga sin framtid på och blir framgångsrika. Så om du röker bakom skolan med de "coola" i stället för att gå på lektioner och göra dina läxor kan avgöra om du får göra de du vill när du blir äldre. Tex kan du få ett bra jobb vilket ger dig möjligheter att resa joden runt, ha en egen häst och ha villa, vovve och volvo på en och samma gång med en massa pengar över. Jag har häldre allt det sistnämnda och kunna göra vad jag vill när jag blir stor i stället för att ha en status i skola. För i slutändan betyder inte den där statusen någonting.

Vet att det är många som kommer läsa detta och tycka att jag är helt dum i huvudet osv men jag är också helt hunda på att det är många som håller med mig. Kommentera gärna vad du tycker om det hela eller om du också har gjort ett Our perfect imperfections inlägg :)


Kommentarer
Postat av: Jennifer

åh anna du är underbar, älskardig

2012-08-25 @ 16:18:22
URL: http://nattstad.se/jenniferlovisa
Postat av: Matilda

Säger som Jennifer! Så fin är du <3

2012-08-25 @ 17:49:40
URL: http://lillkurre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0