Halló

Halló Halló!
Börjar med att ursäkta mig för den asdåliga uppdateringen idag för att jag har vart och ridit islandshästar.
Imorse, klockan 9 var vi redan på plats i Lindome vid Raudhetta Islandshästar AB, eller Raudhetta som det heter då då. Vi kom dit, betalade, blev tilldelade våra hästar och sedan började vi gosa och mysa. Jag fick hästen Bliki och han var en dröm. Köper jag en häst i framtiden ska det helt och hållet vara honom! Började sedan rida lite i paddocken vilket gick jätte bra och även där var han en dröm. 
Sedan far vi av ut i skogen på en långritt med mycket kraft och fart. Mycket tölt och galopp vilket var jätteroligt och man så ju ut som en dalmatin när man kom tillbaka efter galoppbackarna då hästarna visste exakt vad dom skulle göra och for iväg med dom små benen.
Efter uteritten som var på ungefär 3 timmar kanske så var det mycket mys i boxen då han var jätte glad och nyfiken och ville mer än gärna mysa bli klappad och kramas. Efter det satt vi och fika med de andra i gruppen och hade jättetrevligt!
Så om ni vill rida islandshästar någon gång i närheten av göteborg, åk till raudhetta så blir du inte besviken kan jag säga!
 
Bliki! <3 Kommer mer bilder från mobilen när det funkar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0